11 maj 2012

Glädjekänslor och ett svullet smalben

Jag är så glad för allting! Fick en glädje-kick efter thai-träningen jag hade nyss. Trots att jag kom hem med en svullnad på smalbenet. Trots att sparken var ganska fel i sig, så är jag glad att jag sparkade fel, för då blir jag härdad och jag lär mig. Nu vet jag i alla fall hur man inte ska sparka ... Det är kicken av att LÄRA sig och bli HÄRDAD som gör mig så pigg på allting. Sitter på min balkong just nu med varma filtar i en trädgårdsstol och jag har en annan stol som jag har som bord för att lägga mitt te och müsli-barer på. Det ser galet ut, det gör det verkligen. Varför har jag inte köpt ett bord än, varför har jag inte gjort si och så. Men att man är glad och lycklig betyder inte att man har det bästa av allt, men att man GÖR det bästa av allt. Jag är så glad glad glaaaad att jag inte vet vad! Imorgon väntar äventyr. Ska ner till en annan stad med tåg för att hälsa på en barndomskompis, kanske kommer lite bilder :) De flyttade för några år sedan härifrån och jag har inte hälsat på en enda gång sedan dess. Fy skäms på mig, men nu är jag äntligen påväg! Åååh. Ska bli riktigt kul det också, men hoppas att det inte regnar bara.

Så mitt liv har ändrats sen... några vecka tillbaks. Jag har börjat på thaiboxning 4 ggr i veckan. Jag mår sååå mycket bättre, är mer pigg och sover bättre och mer regelbundet. Jag borde dock ändra mina mat-vanor nu, för att anpassa till träningen. Men det ska också gå, så det är lugnt. Shit. Råder er, om ni vill må bättre, träna. Träna träna träna och pusha er. Jag har aldrig varit sådan som gillar att pusha mig själv men själva idéen med thaiboxningen, utöver att jag får bättre kondition och styrka, är ju att bli mentalt starkare också. Inte ska jag stå där och whina eftersom jag gjort 10 sparkar på rad utan paus och är TRÖTT. Det är bara mentalt. Du orkar mer än vad du tror. Du klarar mer än vad du tror. Och de andra som går med kommer också att peppa dig till att bli bättre. I boxningen måste man också tänka för stunden och tänka snabbt. Inte min starka sida direkt, därför jag går där. Är väl medveten om att jag är ganska dålig just nu, men jag kommer bli bättre. Det är alltid börjar som är svår. Fy sjutton vad jag tycker om den här sporten. Fy sjutton vad jag tycker om känslan att vara delaktig i något. Att vara med i en grupp där alla tycker om samma sak. Ibland undrar man ju varför jag inte tänkt på det tidigare :)



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Min bilder
Valeria
Jag är en livfull tjej på sjutton år som ska leva mitt nästa år i Spanien som en utbytesstudent. Just nu är jag kvar i Sverige och bara längtar efter att få åka iväg. Livet är vad man gör det till, så ut och lev din dröm!
Visa hela min profil

Blog Archive

Använder Blogger.