23 april 2012

1. Vad fick dig att vilja åka till just Spanien?

Som yngre var jag väldigt intresserad av det spanska språket, jag letade sådana där "lära-dig"-spel på internet om hur man lär sig spanska & tyckte att det låter så fint hur man pratar det. Sen började man högstadiet och där valde jag spanska som språk. Det gick bra i början, men i åttan hade jag en liten svacka och började hata det spanska språket ... tills jag lyckades få bra betyg igen, då blev jag på nytt kär i språket. Sedan, 2010, reste jag till Spanien första gången med en kompis. Och förra året igen, men denna gång själv på språkresa - en väldigt lyckad sådan.

Just att jag valde Spanien är för att jag verkligen verkligen trivs där, jag tycker om vädret, människorna, gatorna, havet, språket, kulturen, maten! Glädjen som jag har när jag är där. Vill lära känna just den kulturen. Det verkar vara my thing. Vill sååå komma iväg redan!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Min bilder
Valeria
Jag är en livfull tjej på sjutton år som ska leva mitt nästa år i Spanien som en utbytesstudent. Just nu är jag kvar i Sverige och bara längtar efter att få åka iväg. Livet är vad man gör det till, så ut och lev din dröm!
Visa hela min profil

Blog Archive

Använder Blogger.