24 april 2012

2. Vad tror du att du kommer sakna mest under ditt utbytesår?

Oj. Det är bara ett år, i nu-läget tror jag faktiskt inte att jag kommer sakna något. Men det visar ju sig när man väl är där. Det jag möjligtvis kan tänka mig, eftersom jag hört det själv från a true spanish one, är "friheten" i skolan vi har. I've been told that man har korta raster, tar med sig egen lunch och får inte lämna skolområdet under skoltid. Enligt mig är det ju bara disciplin, men om man är van vid olika håltimmar och att man får gå fritt till och från skolan, så kanske det blir lite jobbigt efter ett tag... Kylan som finns här i Sverige kommer jag ju definitivt inte att sakna i alla fall, haha!

Vänner kommer jag ju sakna, speciellt när man kommer behöva en "nära vän" att prata med ifall något händer. Visst kan man hålla kontakten genom internet men det är inte samma sak. När jag kommer komma tillbaka så ska jag börja 3:an i gymnasiet och då har redan min nuvarande klass tagit studenten och gått vidare i sitt liv. I sådana lägen är det tur att man har familj som alltid finns där, hihi. Tror inte det finns mycket jag skulle sakna utöver det, faktiskt, men det får tiden visa :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Min bilder
Valeria
Jag är en livfull tjej på sjutton år som ska leva mitt nästa år i Spanien som en utbytesstudent. Just nu är jag kvar i Sverige och bara längtar efter att få åka iväg. Livet är vad man gör det till, så ut och lev din dröm!
Visa hela min profil

Blog Archive

Använder Blogger.