2 maj 2012

4. Vad var det som fick dig att vilja åka bort ett år?

Längtan efter att se världen, att se något nytt, att lära sig mer, att få ett bredare perspektiv på livet, att lära sig ny kultur, att få mer erfarenhet, att lära sig anpassa sig, att få uppfattningen om hur olika liv man kan ha, att lära sig uppskatta det man kanske inte uppskattar nu. Listan är lång och den slutar inte där. I don't know really how I got here, men jag är jätteglad för det. Jag går ju med ett år äldre, så när jag kommer tillbaka till skolan så är det inte direkt så att jag "förlorat" ett år riktigt, även om många tycker det. Några tycker det är bra att jag hamnar med folk i min egen ålder. Själv vet jag inte riktigt hur jag ska känna, jag är van att umgås med de som är lite äldre. Att de oftast vet lite bättre, inte alltid, men oftast. Men det är sådant som kommer senare i livet, inget jag behöver grubbla på nu. Åh vad jobbigt det är att tänka på det här nu när jag inte ens fått någon värdfamilj.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Min bilder
Valeria
Jag är en livfull tjej på sjutton år som ska leva mitt nästa år i Spanien som en utbytesstudent. Just nu är jag kvar i Sverige och bara längtar efter att få åka iväg. Livet är vad man gör det till, så ut och lev din dröm!
Visa hela min profil

Blog Archive

Använder Blogger.