10 maj 2012

That's just the way it is, things will never be the same

Nu är det ungefär 4 veckor kvar tills det är sommarlov igen. Allt har gått så otroligt fort och jag är riktigt glad att jag tagit mig dit jag är idag. Häromdagen så gick jag och min vän runt i skolan lite och vi mötte på folk vi känner. En av dem säger "Du måste alltid göra något nytt, varje år. Förra sommaren, du pluggade upp dig till NV, nu du flyttar till Spanien ett år, när du kommer tillbaka måste du hoppa in i en ny klass." Och det stämmer. Det är fullt upp hela tiden. Jag måste göra något hela tiden.

Idag har det varit ganska grått ute och då ser jag allting på ett sådant negativt sätt. Men när ljuset kommer, så blir jag mig själv igen. Jag behöver sol och värme, annars fungerar jag inte som jag ska. Som idag, jag räknade ut att Biologi A-kursen som vi har just nu, inte slutar till sommaren. Den slutar till jul! Och framåtsträvande, girig och ambitiös som jag är, tänker jag "Inte sjutton ska jag ha gått två tredjedelar av kursen för att slänga bort den. Nejnej, jag ska tenta av kursen i sommar. Jag måste. Jag vill inte fölora poängen." För jag kommer inte kunna avsluta den om jag flyttar till Spanien nu till höst. När jag kommer tillbaka, måste jag ha det nya skolsystemet; med betygen A, B, C, D, E och F. Ändringar, ändringar! Eller... hårt arbete, hårt arbete!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Min bilder
Valeria
Jag är en livfull tjej på sjutton år som ska leva mitt nästa år i Spanien som en utbytesstudent. Just nu är jag kvar i Sverige och bara längtar efter att få åka iväg. Livet är vad man gör det till, så ut och lev din dröm!
Visa hela min profil

Blog Archive

Använder Blogger.